Starterscafé Rotterdam is mede mogelijk gemaakt door  

Starterscafé Rotterdam is mede mogelijk gemaakt door  

  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Instagram Icon

Centrale Bibliotheek, ingang theater

Hoogstraat 110   3011 PV Rotterdam

info@starterscaferotterdam.nl

© 2020 Starterscafé Rotterdam

Meten is weten!

Bijgewerkt: 28 aug 2019

Wie zijn mijn meest waardevolle klanten? Waarom bestellen klanten niks in mijn webshop? Werken mijn marketingactiviteiten eigenlijk wel?

Antwoord op deze vragen en meer krijg je van Hebe Illing van Bureau Up.

Data geven je informatie en inzicht waardoor je betere beslissingen kunt nemen voor je bedrijf

Waarom zijn data belangrijk?

Elk bedrijf, groot of klein, heeft data. Data zet je in om sturing te geven aan je bedrijf, om betere beslissingen te maken, om focus te bepalen en om bedrijfsgroei te realiseren. Dat klinkt misschien lastig maar het is juist leuk, exciting en insightful!


Wat is er zo leuk aan data?

Bij data maak je je onderbuikgevoel meetbaar en zichtbaar. Je kunt je gevoel concreet maken en daar word je wijzer van. Je weet waar je naar toe kan.

Daarbij; data verzamelen kost heel weinig tijd en levert je veel op.


Wat kan een startende ondernemer met data?

Juist voor starters is het belangrijk om data bij te houden. Je legt er een solide basis mee voor je bedrijf. En dat gaat niet over hoge doelen stellen en grote omzet, maar over realistisch zijn. En hoe kun je het beste bepalen of je doelen realistisch zijn? Door je data bij te houden en te analyseren!


Kun je een voorbeeld geven?

Bijhouden van opdrachten/klanten; waar komen die vandaan? Dat kan zijn van Linkedin of Instagram of via je netwerk. Je kunt dan zien welke kanalen jou de meeste opdrachten opleveren en welke niet.


Doelen stellen is dat belangrijk?

Jazeker! Je hebt een doel nodig om een waarde aan je data te kunnen hangen en te kunnen sturen. Je hebt deze maand bijvoorbeeld 5000 euro omgezet; is dat goed of niet? Als je geen doelen stelt en data bijhoudt heb je alleen een cijfer, en daar kun je niets mee.


Je doel is bijvoorbeeld om de komende periode een bepaalde omzet te halen. Lukt dat, dan is je strategie de juiste. Haal je je doelen keer op keer niet dan weet je dat je een andere strategie nodig hebt. Hoe meer je meet, des te meer informatie je krijgt en kunt bijsturen.


Hoe gebruik jij zelf je statistieken?

Ik werk bijvoorbeeld voor één opdrachtgever voor een lager tarief omdat ik daar vastigheid voor terugkrijg. Dit lagere uurtarief levert op de lange termijn meer op omdat deze opdrachtgever een vaste afnemer is. Daarnaast ontwikkel ik hier andere vaardigheden wat weer voor nieuwe opdrachtgevers kan zorgen.


Daarnaast meet ik ook:

- haal ik plezier uit de samenwerking met een opdrachtgever

- ontwikkel ik mezelf

- is het een grote naam binnen mijn werkveld

- levert het nieuwe opdrachtgevers op


The only way is up?

Groei in je bedrijf en zelf groeien; dat lukt het beste als je het meetbaar maakt!



Meld je nu aan voor het event " 3 Ways to Grow your Business" op 4 september met o.a. een korte workshop van Hebe.


Bureau Up Noem ons meet-experts, Excel specialisten of business analisten: bij Bureau Up draait het om zaken meetbaar maken & inzicht creëren, binnen je bedrijf, afdeling of project. Je kunt bij ons terecht met alle zaken die daarbij horen. Want meten = weten.

44 keer bekeken